Festa Major 2023

30/08/2023 Festes

Festa Major 2023

Galeria d'imatges ampliada

El Divendres per la tarda es va donar el tret de sortida a una nova i molt participada Festa Major de Blancafort, que malgrat les inclemències meteorològiques no va fer falta suspendre cap acte.

La primera activitat va ser el sempre divertit per la canalla, circuït de inflables Xtreme Race. La nit va començar amb l'espectacle Pasión Azteca a càrrec del ballet folklòric mexicà més gran d'Europa.

Acte seguit va ser hora de fum i petards amb un correfoc a càrrec del dimonis de Montblanc. La gresca i la nit van acabar a la Plaça del “Sinicat” amb disco-mòbil dels companys de Flash FM fins que va sortir el sol,

El Dissabte va començar amb l'espectacle infantil “El professor Bromera” que amb les seves bombolles va entretenir la mainada. A continuació un clàssic com els amics de Bandsonats van fer passar una entretinguda hora del vermut amb el seu ritme i simpatia.

Per la tarda la pluja va fer acte de presència i va obligar a modificar sobtadament la ubicació dels actes. El primer de tot fou la trobada gegantera que es va acabar realitzant al interior de l'Església de Santa Magdalena, en format de mostre de balls. Malgrat no poder comptar amb totes els colles previstes es va pode celebrar un acte prou digne. El ball de tarda i concert de nit a càrrec dels companys de l'orquestra Aquarium/Coversions es va fer al Local Social., que es va convertir en el centre de la festa improvisat però que va presentar un escenari com poques vegades s'havia vist.

El Diumenge va començar amb la Missa solemne acompanyada amb els amics de la Cobla Nova Blanes i que va cloure amb un parell de balls a càrrec dels Gegants Blancafort. Acte seguit l'Ajuntament, davant un dia que també es mostrava insegur va decidir mantenir la resta de actes al Local Social. Al migdia si va celebrar un concert/vermut de sardanes interpretat per la cobla blanenca. De cara a la la tarda/vespre va tenir lloc un lluït, variat i molt celebrat concert de Festa Major que acte seguit va acabar amb un ball llarg per finalitzar el Diumenge.

El Dilluns conegut com el Dia del gos, a la costa del sindicat s'hi va instal·lar un tobogan aquàtic, patrocinat per la societat de caçadors del poble, que malgrat el vent va fer lliscar força persones. Acte seguit es va fer la tradicional xocolatada,a càrrec del Ajuntament, ben rebuda per grans i petits.

La Festa Major va acabar, com és tradicional, amb el des de fa més de 30 anys, típic sopar del dia del gos.

Des de l'Ajuntament es vol donar a tothom que ha col·laborat aquests dies per fer que la festa fos possible tot i el mal temps, i a la comprensió per part de tothom amb la modificació de la ubicació dels actes.