Nou vehicle de transport Centre de dia

19/03/2021 Actualitat

Nou vehicle de transport Centre de dia

Aquest any 2021 és un any de novetats per l’Ajuntament de Blancafort i el seu servei de Centre de dia, ja que la corporació ha adquirit un vehicle de 9 places, adaptat per cadires de rodes, per tal d’oferir el servei de transport adaptat als usuaris i usuàries del centre.

“És una adquisició molt necessària, per poder ampliar el servei i donar resposta a totes les necessitats de la comarca i així donar el màxim rendiment al nostre centre” afirmava Enric Paris, alcalde del municipi.

Serà la Fundació Residom, entitat gestora del centre, l’encarregada de posar en funcionament el servei durant les properes setmanes.

La Fundació Residom és una entitat amb àmplia experiència en la gestió de Centres de Dia i Serveis d’Atenció a Domicili. Des de la direcció de la fundació celebren la nova adquisició, ja que a dia d’avui era l’únic centre que no disposava de servei de transport. En tot moment la Fundació posa de manifest la predisposició de l’Ajuntament de Blancafort i el sacrifici que s’està fent des de les dues bandes per tal que el Centre estigui en funcionament i ofereixi el millor servei per a tot/es els/les habitants de la comarca i voltants.

Josep Maria Magriñà, gerent de la Fundació, remarcava que “Són moments molt difícils pel sector i per les persones més dependent. Entitats com la nostra hem viscut un any de molta pressió, sobre tot les persones que han estat treballant a primera línia. És gràcies a l’esforç de tots/es els/les treballadores/es de la nostra entitat i a corporacions com l’Ajuntament de Blancafort, que aquest servei segueix funcionant, sense registrar casos i en constant creixement.” També llançava un reconeixement a totes les famílies i persones usuàries per la responsabilitat individual i col·lectiva que estan tenint al prendre totes les mesures possibles.

El Centre de Dia de Blancafort, és l’únic centre de dia obert de tota la comarca, i per tant és un servei molt demandat. Des de la reobertura del centre el 22 de juny de 2020 després del tancament en motiu de l’estat d’alarma per la COVID-19, el centre no ha registrat cap cas positiu de COVID i per tant ha pogut desenvolupar la seva tasca amb tota normalitat dins les mesures de seguretat establertes pel departament de Salut i el departament de Benestar.

Des de la Coordinació del Centre estan molt agraïts i contents d’aquest nou servei a oferir, i creuen que amb la posta en funcionament del Transport Adaptat incrementaran el nombre d’usuaris/es del Centre. “Molta gent que demana el servei, pregunta pel transport i fins ara només podien acollir-se al servei que ofereix el Consell Comarcal per aquelles persones que compleixen els requisits de dependència necessaris per gaudir-ne. Amb aquest nou vehicle podrem cobrir altres serveis que sigui per les circumstàncies o pel municipi de residència no poden adherir-se la transport del consell. A més, serà un servei que s'oferirà de dilluns a diumenge.” puntualitza la Coordinadora del Centre Judit García.

Així doncs es preveu que el mes d’abril ja estigui el servei en ple funcionament, esperant que això doni un valor afegit a aquest Centre de Dia que a dia d’avui ja és un servei consolidat i de gran qualitat.